آخرین بروز رسانی: 1 اسفند 1400

روش های مختلف درمان دندان درد در خانه

گاهی ما به دلایل مختلف دسترسی به دندانپزشک نداریم و باید در خانه به طور موقت درد دندان خود را تسکین داده تا در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنیم. در این مطلب ما به شما 11 روش برای درمان دندان درد خود  نشان میدهیم. اگر پس از انجام هر یک از این روش ها درد شما بیشتر از دو روز طول کشید به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

1. قرقره آب نمک

برای بسیاری از افراد قرقره آب نمک برای تسکین درد دندانشان کافی میباشد. به دلیل خاصیت ضدعفونی طبیعی  و قابلیت شست و شوی دهان   آب نمک آن را روشی خوب برای درمان دندان درد ناشی از عفونت و التهاب میشود.

salt.png

2. قرقره هیدروژن پراکسید

قرقره کردن هیدروژن پراکسید نه تنها دهان شما را ضدعفونی میکند بلکه باعث بهبود لثه های در حال خونریزی هم میشود.

برای استفاده هدروژن پراکسید 3% را با مقدار مساوی آب مخلوط کرده و به عنوان دهانشویه استفاده نمایید، به هیچ عنوان محلول را نخورید.

Hydrogen-Peroxide-Baking-Soda675_1.png

3. استفاده از کمپرس یخ

شما میتوانید با استفاده از کمپرس یخ بسیاری از درد های خود را تسکین دهید چرا که کمپرس یخ خاصیت بی حس کننده ای دارد. درون کیسه ای مقداری یخ ریخته و آن را در مکان ناراحتی قرار دهید. شما میتوانید همین کار را با حوله ای که با آب یخ خیس کرده اید استفاده کنید.

depositphotos_71087983-stock-photo-bowl-with-ice-cubes.jpg

4. استفاده از سیر

برای سالیان سال، سیر به دلیل خواص درمانی آن همواذه در صنعت درمان استفاده شده. همچنین سیر خاصیت ضد عفونی داد.

برای استفاده از سیر تکه ای از آن را له کرده تا مانند خمیر شود، سپس آن را بر روی محل ناراحتی قرار داده و کمی صبر کنید. شما همچنان میتوانید کمی نمک هر بر روی سیر اضافه کنید، همچنین میتوانید سیر را بجوید.

white-garlic-placed-on-dark-1180263.png

5. استفاده از وانیل

وانیل دارای مقدار بسیار کمی الکل میباشد که میتواند علاوه بر ضدعفونی کردن محل ناراحتی را بی حس کند. همچنینی وانیل دارای قابلیت آنتی اکسیدان میباشد که باعث بهبود بهداشت دهان میشود.

vanilla-extract-on-wooden-surface-260nw-1336405115.jpg

چه موقعی به دندانپزشک مراجعه کنم؟

اگر علائم شما بیش از 2 روز به طول انجامید به پزشک خود مراجعه کنید تا علت دندان درد مشخص شده و درمان شود. در بسیاری از مواقع دندان درد نشان دهنده مشکلی میباشد که باید توسط پزشک بررسی گردد، دلایل  دندان درد متوانند یکی از مشکلات زیر باشند.

به خاطر داشته باشید که ممکن از دندان شما به دلیل هیچکدام از دلایل اشاره شده درد گرفته باشد، از این جهت توصیه میشود که در هر شرایطی پس از دندان درد به دندانپزشک خود مراجعه نمایید

اگر هریک از علائم زیر را تجربه کردید فورا به دندانپزشک  مراجعه نمایید.

• دوام درد بیشتر از 2 روز
  • درد هنگام گاز گرفتن