×
کامرانی
14 آبان 1401، ساعت 6 : 12

اگر بعد از عصب کشی از روکش دندان استفاده نکنم چه اتفاقی می افتد؟

ممنون از مطالب جامع و کاملتان من دندان ام را عصب کشی کرده ام اگر از روکش دندان استفاده نکنم دندانم اسیب میبیند یا میشکند؟

با عرض سلام و ادب خدمت شما،
 درمان ریشه یا عصب کشی دندان ها را نجات می دهد. و عفونت موجود در پالپ یا ریشه دندان برداشته میشود؛ اما از طرفی دندان راضعیف کرده چراکه هنگام فرایند درمان ریشه در صورت نیاز بخشی از تاج دندان تراشیده شده و جهت دسترسی به ریشه دندان سوراخ کوچکی در سطح آن ایجاد میشود و در نهایت  داخل دندان عفونی تراشیده می شود و سپس عفونت موجود برداشته شده و محیط پالپ دندان  پاکسازی می شود.
 به همین دلیل بسیاری از دندان ها مخصوصا  دندان هایی که پوسیدگی های عمیقی دارند، اغلب بعد از پرکردگی خیلی ضعیف تر و شکننده تر می باشند. و با گذشت زمان دندان قدرت و استحکام خود  را از دست میدهد و ممکن است با کوچک ترین محرکی دچار شکستگی شود. ویا مجددا دچار عفونت و آسیب شده و یا در آینده نیاز به درمان مجدد ریشه ( ری اندو) داشته باشد.
به همین دلیل  بعد از انجام فرایند عصب کشی دندان ( درمان ریشه)  متخصص درمان ریشه (اندونتیست)  از مواد پرکردنی دائمی را برای حفاظت از دندان درمان عصب کشی شده  استفاده می کند. و بعد از انجام روت کانال (عصب کشی) برای دندان درمان شده از روکش استفاده می‌شود، که در اغلب موارد امری بسیار ضروریست و در دسته ی دندان های مهم دندان پزشکی به شمار می آید، چراکه دندان را از خطر شکستگی و آسیب های بعدی محافظت می‌کند. 
یک مزیت دیگر روکش این است که ظاهر طبیعی دندان را بازمی گرداند. مخصوصا در دندان های جلویی که در لبخمد تاثیر به سزایی خواهند داشت. 
اما به طور قطعی نمی‌توان گفت در نبود روکش دندان عصب کشی شده دچار آسیب و ضایعه می گردد.
جهت تصمیم گیری در این خصوص باید حتما با دندان پزشک یا متخصص درمان ریشه مشورت کنید، چراکه شرایط دندان عصب کشی شده و محل  قرار گیری دندان ها در این امر تاثیر گذار است.

گروه تحقیقات
و پـژوهش‌های
دریــــای‌نـور
پسندیدم 2

مطالب پیشنهادی

درمان ریشه
درد پس از عصب کشی تا چه مدت زمان طبیعی است؟
اگر ریشه دندان حین کشیدن دندان به اندازه چند میلی متر باقی بمونه مشکل ساز است؟
آبسه دندانی که کامپوزیت شده را چه باید کرد؟

طرح سوال جدید


  (برای اطلاع از پاسخ سوال)