×

برای اینکه درمان ارتودنسی متحرک بهترین تاثیر را داشته باشد، پس از درمان، بهداشت دهان و سیم‌ها و فنرهای ارتودنسی بسیار مهم است. پلاک متحرک می‌تواند براحتی هنگام غذا خوردن و یا مسواک زدن، از دهان خارج شود. دهان و دندان را بخوبی بشویید و بعد از تمیز کردن سیم و فنرهای ارتودنسی، آنرا سر جای خود قرار دهید.
پس از ارتودنسی متحرک عوارض معدود احتمالی و اقداماتی که باید انجام دهید به شرح زیر است:

عوارض احتمالی
اقدامات لازم
زخم لثه، زبان و گونه
پلاک ارتودنسي را دستکاری نکنید و به کلينيک مراجعه کنيد
مزاحمت  در غذا خوردن و صحبت کردن
پلاک ارتودنسي را دستکاری نکنید و به کلينيک مراجعه کنيد
مفقود شدن و يا شکستن و صدمه ديدن پلاک
جهت جلوگيري از وقفه در روند درمان بلافاصله به کلينيک مراجعه کنيد


مواردی که باید پس از ارتودنسی متحرک رعایت شوند

  1.  همکاری و مراجعات منظم بیمار به کلینیک جهت فعال کردن سیم و فنرهای ارتودنسی و همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان الزامی است.
  2.  استفاده از دستگاه متحرک ارتودنسی با دقت و طبق دستور دندانپزشک الزامی است، در غیر این صورت پیشرفت درمان مختل شده و هزینه اضافی به شما تحمیل می گردد.
  3.  بخاطر داشـته باشـید که دسـتورات تجـویز شده برای هر بیـمار متفـاوت است، پس دستورات تجویز شده مختص خود را بکار ببرید.
  4. پلاک ارتودنسی غیر از هنگام خوردن غذا از دهان خارج نشود و پس از صرف غذا و تمیز کردن دندان ها، پلاک مجدداً در دهان گذاشته شود.
  5.  جهت در آوردن پلاک، گیره  های روی دندان های کرسی را با ناخن انگشت اشاره هر دو دست آزاد کنید و سپس پلاک را خارج کنید و هرگز اجزای سیمی دیگر را نگیرید.
  6. در صورت بروز هرگونه زخم و مزاحمت در غذا خوردن و صحبت کردن هرگز پلاک ارتودنسی را دستکاری نکنید و به کلینیک مراجعه کنید.
  7. پس از گذاشتن پلاک متحرک در دهان، چند روز اول صحبت کردن و غذا خوردن دچار مشکل می شود، اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد.
  8. دقت در حفظ و نگهداری دستگاه بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا مفقود شدن و یا شکستن و صدمه دیدن پلاک باعث وقفه در روند درمان و افزایش هزینه درمان خواهد شد.
  9. هنگام فعالیتهای شدید و ورزشهای سنگین که ممکن است با ضربه به سر و صورت همراه باشد و یا هنگام شنا، پلاک ارتودنسی را از دهان خارج کرده و در محفظه ای تمیز نگهدار ی کنید.
گروه تحقیقات
و پـژوهش‌های
دریــــای‌نـور

طرح سوال جدید


  (برای اطلاع از پاسخ سوال)